"Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő Iskolai Közösségi Program Kísérleti megvalósítása a Kecskeméti Tankerületi Központban"
EFOP-3.3.5-17-2017-00029
2019. június 28. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Német nyelvi tábor
Június utolsó hetében német nyelvi tábor volt a negyedik, ötödik, hatodik és hetedik évfolyamos tanulóinknak. A tematikus hét témája a "Környezetünk - Házi- és hazai állataink" volt. A célnyelvi foglalkozások során sokat bővült a tanulók szókincse a témában, fejlődött a kommunikációjuk idegen nyelven, gyakorolták a szótározást, mondatalkotást, illetve több alkalommal nézhettek meg német nyelvű ismeretterjesztő kisfilmet, illetve rajzfilmet. A Kecskeméti Vadaskertben 4 csapatban érdekes kérdésekre keresték a választ a gyerekek. A közös játékok, kreatív foglalkozások, közös plakát elkészítése során nagyon jó táboros csapat alakult ki.
2019. június 21. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Környezetvédelem, természetismeret, tudatos fogyasztói magatartás
Június 3. hetében idén is tematikus hetet valósítottunk meg az iskolában. A téma környezetvédelem, természetismeret, tudatos fogyasztói magatartás volt, ami a gyerekek számára sok mozgást, érdekes játékokat biztosított. A "táborban" 21 első, második és negyedik osztályos tanulónk vett részt. A témahét célja a közösségformálás, az együttműködés fejlesztése, a környezetvédelem fontosságának tudatosítása, a szabálytudat erősítése volt, elsősorban a mozgásos játékokkal, élménypedagógiai eszközökkel, személyes, közvetlen tapasztalással. Az első napon az ismerkedés után, az állatok volt a téma, második nap a napenergiával és a víz védelmével foglalkoztunk, harmadik nap a szelektív hulladékgyűjtésről és az ételeinkről, az egészséges táplálkozásról beszélgettünk. Negyedik nap a Kerekerdő Kalandparkban kirándultunk. Ötödik napon más kultúrák történeteit olvastam nekik és rajzot is készítettek a gyerekek, végül egy záró körrel, élménybeszámolóval, összegzéssel zártuk a tematikus programhetet. Összességében a tábor elérte a célját, hisz a gyerkőcök nagyon jól érezték magukat és hasznos információkhoz jutottak, amiből - a reflektálás alapján - sok minden meg is maradt a kis fejükben.
2019. június 21. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Közlekedés, sport és egészségre nevelés
Június 3. hetében idén is tematikus hetet valósítottunk meg az iskolában. A téma most is a sport, egészségnevelés volt, ami a gyerekek számára sok mozgást, érdekes játékokat biztosított. A "táborban" 24 első osztályos tanulónk vett részt. A témahét célja a közösségformálás, az együttműködés fejlesztése, a mozgás (sport) iránti igény felkeltése, a szabálytudat erősítése volt, elsősorban a mozgásos játékokkal, élménypedagógiai eszközökkel. Az első napon az ismerkedés után, az egészség volt a téma, második nap állatos, harmadik nap együttműködő játékok. Negyedik nap a Vadaskertbe kirándultunk. Ötödik nap tréfás akadályverseny színesítette a programot.
A témahét elérte célját, mert nagyon együtt volt a csapat, a játékokban szívesen vettek részt. Jó volt látni, ahogy kapcsolódtak egymáshoz, segítették egymást a feladatokban, játékokban az egyébként külön tanulócsoportba tartozó gyerekek.
2018. június 29. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Angol nyelvi tábor
Iskolánkban 2018 június 25-29 között angol nyelvű tábor zajlott, melyen 25 tanulónk vett részt a negyedik és a hatodik évfolyamosok közül. A tábor tematikája az erdő világa volt. A gyerekek játékos tevékenységek és a Szegedi Vadasparkba tett kirándulás során ismerkedhettek meg az erdő állataival, azok életmódjával. A tábor során a gyerekek szókincse gazdagodott, egyre bátrabban szólaltak meg angolul. A gyerekek nagyon sokszor elmondták nekünk, hogy mennyire jól érzik magukat ezen a héten, milyen jók a programok, így azt gondolom, szép élményekkel gazdagodva térhettek haza a tematikus hétről.
2018. június 29. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Német nyelvi tábor
Június utolsó hetében német nyelvi tábor volt a negyedik és hatodik évfolyamos tanulóinknak. A gyerekek rengeteg helyzetben megismerhették, milyen fontos együttműködni a másik emberrel, figyeltek egymásra, segítettek egymásnak. A célnyelvi foglalkozások során játékosan elevenítették fel tudásukat, új ismeretekkel gazdagodtak, szókincsük bővült, gyakorolták a német nyelvű kommunikációt - mindezt játékos formában. Nagyon sokszor elmondták nekünk, hogy mennyire jól érzik magukat ezen a héten, milyen jók a programok, így azt gondolom, szép élményekkel gazdagodva térhettek haza a tematikus hétről.
2018. június 21. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Környezetvédelem
A környezetvédelmi tematikus programhét során sok új és hasznos információval (szelektív hulladékgyűjtés, komposzt készítése és alkalmazása, energiatakarékosság, helyes táplálkozás és testmozgás fontossága, növények és állatok a környezetünkben) gazdagodtak a gyerekek. Kirándulni voltunk a Szarvasi Arborétumban, ahol szakvezető segítségével ismerkedhettünk meg a növény és állatvilággal, majd egy kis interaktív foglalkozáson (3D kirakó, memóriakártya, kullancs vizsgálata mikroszkóppal) vettünk részünk a varázstanyán. A következő program a Mini Magyarország megtekintése volt szintén szakvezető segítségével.
Összességében a tábor elérte a célját, hisz a gyerkőcök nagyon jól érezték magukat és hasznos információkhoz jutottak játékos formában és a kirándulás során.
2018. június 21. - Tematikus hét az EFOP-3.3.5-17-2017-00029 keretében
Sport és egészségre nevelés
Június 3. hetében napközis jellegű tematikus hét volt az iskolánkban, melynek elsődleges célja a közösségformálás volt. Témáját a sport, egészségre nevelés, közlekedés adta, ami nagyon motiválta a gyerekeket, hiszen életelemük a mozgás.
A csoportba 35 első és második osztályos gyerek jelentkezett. A színes, játékos programok jól lekötötték a gyerekeket. Első nap az ismerkedés és az egészség jegyében telt. A második nap állatos mozgásos játékok következtek. Harmadik napon csapatépítő, együttműködő foglalkozásokat tartottunk. Negyedik nap a kimozdulás napja volt, ahol bejártuk a világ harmadik legnagyobb labirintusát Ópusztaszeren. Az utolsó napon kipróbálhattuk a közlekedésre is alkalmas sporteszközöket. Meglepetésként légvár várta a gyerekeket egy szülői felajánlás jóvoltából.
A témahét pedagógiai céljai: a szabálytudat, az elfogadás, az együttműködés fejlesztése, a mozgásigény, a szabadidő hasznos eltöltése igényének felkeltése megvalósultak. Fejlődött a gyerekek érzelmi-szociális kompetenciája. Maguk fogalmazták meg, hogy az volt a legjobb a táborban, hogy sok új barátot szereztek.
Összességében elmondható, hogy egy vidám hangulatú, játékos hetet töltöttünk együtt, ahol mindenki jól érezhette magát. A tematikus hét megerősített bennünket abban, hogy az élménypedagógiai eszközöket, a nem formális tanulási módszereket a mindennapokban is alkalmazni kell.